نحوه رفع خرابی شناور ماشین ظرفشویی
نوشته شده توسط : emami

شناور ماشین‌های ظرفشویی در واقع همان سنسورهای آب هستند که مثل هیدروستات، در ماشین‌های لباس شویی فعالیت دارند. وجود شناورهادر عملیات شستشو بسیار مهم است. در صورتی که بیش از حد معمول آب درون ظرفشویی وارد شود، شناور قطعا نیاز به تعمیرات یا تعویض خواهد داشت؛ همان گونه که می دانید وقتی ماشین ظرفشویی فعالیتش را به خوبی انجام می‌دهد که، مقدار مشخصی آب وارد آن گردد و پس از عملیات شستشو، آبگیری انجام بشود. شناور در درون ماشین ظرفشویی، نقش آبگیری را دارد و از سرریز شدن آب درون ظرفشویی جلوگیری خواهد کرد.

خرابی و تعمیرات شناور ظرفشویی و کلید شناور

کلیدهای شناور و شناور ماشین ظرفشویی از لوازم ایمنی با اهمیت زیاد داخل ماشین ظرفشویی می باشند که در زمان روشن کردن ماشین ظرفشویی، اجازه وارد شدن آب را فقط تا المنت گرم‌ کننده خواهند داد. همچنین باید بدانید که در همه ماشین‌های ظرفشویی اینطور نخواهد بود و در برخی از ماشین‌های ظرفشویی کنترل مقدار آب تا المنت گرم ‌کننده توسط تایمر انجام می شود و شناور، فقط از خروج آب از ماشین ظرفشویی پیشگیری خواهد کرد.

در صورتی که متوجه پر شدن بیش ‌از حد، چکه داشتن و سرازیر شدن آب داخل ماشین ظرفشویی خود شدید، نخستین بخشی که باید چک کنید، شناور ماشین ظرفشویی و کلیدهای شناور می باشند. زیرا که خرابی این بخش سبب ورود بیش ‌از حد آب و خروج آب از داخل ماشین ظرفشویی خواهد شد. یافتن جایگاه این قطعه و باز کردن آن توسط تعمیرکاران عادی و اشخاص معمولی امکان‌پذیر نمی باشد و باید توسط نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین ظرفشویی انجام گیرد زیرا هرگونه اشتباه زمان بررسی این بخش ، شاید سبب ورود آسیب‌های بیشتر به ماشین ظرفشویی و ضرر جانی به شما هم بشود.

حتما بخوانید: نقد و بررسی ماشین ظرفشویی ایندزیت و کرال 

خراب شدن میکروسوییچ شناور ماشین ظرفشویی

یکی از علل اصلی آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی، خرابی بخش میکروسوییچ شناور ماشین ظرفشویی میباشد.

  • این قطعه در زیر شناور دستگاه قرار گرفته و در صورت درگیر شدن با شناور از ورود آب به درون ماشین ظرفشویی پیشگیری خواهد کرد.
  • شما زمان آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی بایستی کارکرد شناور و میکروسوییچ، سیم‌ها و اتصالات موجود در آن را چک کرده و در صورت ایجاد مشکل، مشکلات آن را رفع نمایید.
  • باید بدانید که شما می‌توانید سیم‌های موجود در میکروسوییچ شناور را با استفاده از یک مولتی متر تست کنید و از سلامت آن مطمین شوید.

در صورتی که سوالات بیشتری دارید می توانید با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی درمنزل در تماس باشید.





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: